Dag 11, Kalibaru – Sanur

Vandaag voor de laatste keer vroeg op, want we vertrekken al om 6:00 richting de veerboot, die ons naar Bali zal brengen.

Het regent bij vlagen keihard en omdat we gisteravond pas in het donker aankwamen, wil ik tocht graag nog wat foto’s maken; dan maar een nat pak.

We vertrekken klokslag 6:00 uur en om8:30 uur zijn we al in de haven van Ketapang.

Ook hier worden we gelijk belegerd door een groepje verkopers, die diverse brillen, mini gereedschappen, horloges en lotions aan de man willen brengen.

Vanwege de enorme onderstroming, vaart de boot zig-zag en duurt het dus al met al, bijna 1 uur. We verliezen trouwens door verandering van tijdzone, sowieso 1 uur, omdat de klok een uur vooruit moet.

En we zijn op Bali aangekomen Verhitte emoticon. Het eerste dat we zien, zijn aapjes langs de weg.

IMG_9854         IMG_9856

Het loopt al weer tegen 12:30 uur, als we stoppen voorde lunch. De plek is gelijk al paradijselijk en het eten is fantastisch.

IMG_9866           IMG_9865

Na het eten worden de chauffeur (Nadie), onze gids (Henri) en onze busboy (Mardi) in het zonnetje gezet; het was een geweldig team.

IMG_9870IMG_9872IMG_9871

Hierna maken we buiten een aantal foto’s van ons allen; we hadden een geweldige groep mede-reizigers.

Het loopt tegen 14:00 uur, als we op weg gaan voor de laatste etappe in deze samenstelling. Jordi, Nicky en Amber gaan naar Sanur Beach, Annelies en Dick en Gerie en Ron gaan naar Kutaar zij in 2 verschillende hotels zullen verblijven. De rest zit in Grand Bali Beach in Sanur.

Om 15:15 uur stoppen we nog een keer, zodat getankt kan worden en dan zijn we met 45 minuten op de plek van bestemming.

Onderweg valt de hoeveelheid tempels op; Henri had het over miljoenen en dat hebben we met een korreltje zout genomen, maar hij heeft echt niet overdreven. Soms hebben mensen wel 2 tot 3 tempels  in hun tuin!

IMG_9904          IMG_9903

Even na 16:00 uur komen we aan in ons hotel, waar we afscheid nemen van de mensen die hier niet zullen blijven. Onze nieuwe reisleider heet Billy, maar ik heb niet zo’n zin om naar zijn verhaal te luisteren en wil graag naar de kamer om te kunnen douchen.

Omdat het me met de afhandeling van de bagage allemaal te lang duurt, neem ik die zelf mee nar de kamer, waar we dan tegen 16:30 uur zijn, eindelijk RUST Emoticon die tong uitsteekt.

De kamer op zich is prima, maar bij binnenkomst is er sprake van een overweldigende rioollucht. De airco is niet meer dan een matig briesje. Nadat ik daar iemand op heb aangesproken, komt er binnen 5 minuten iemand om de problemen te “verhelpen”, maar die rioollucht gaat niet weg door de kamer te sprayen.

We besluiten de afvoer van bad en wastafel dicht te laten en dat scheelt aanmerkelijk.

Ik laat Carel van den Oever, mijn oud-collega van het SFB, die vandaag morgen weer terug gaat naar Nederland, weten dat we er zijn en hij en zijn vrouw Carolien, komen om 19:00 uur naar ons hotel om daarna gezamenlijk te gaan eten.

Als Marijke en ik naar de lobby lopen, zie ik Carel en Caroline al door de gang lopen. Nadat we elkaar begroet hebben – ik heb Carel al 17 jaar niet meer gezien, maar we hebben wel via Facebook contact- besluiten we om met de taxi richting Sanur Beach te gaan, omdat daar meer mogelijkheden zijn m.b.t. eten en winkeltjes.

Carel heeft nog geen 40.000 IDR (omgerekend 2,50 euro) betaald om hier te komen en via een taxi, geregeld door het hotel, zijn we 60.000 IDR (omgerekend nog geen 4 euro kwijt).

We gaan tegenover het Sanur Beach Hotel eten, in een soort tuin.

Marijke neemt de pizza en ik neem de Indische rijsttafel voor 1 persoon. Als ik vraag of er apart hete sambal bij geserveerd kan worden, krijg ik te horen dat dit er niet is, maar als het eten gebracht wordt, is er m.b.v. hete chilisaus en een fijn gesneden rawit, toch Sambal Pedis voor mij gemaakt.

Het eten smaakt fantastisch. We bekijken even het hotel waar Carel en Caroline zitten en lopen vervolgens langs wat winkeltjes en daarna gaan we bij een Ierse Pub nog gezellig wat drinken.

Er treden 4 jongens op en het eerste nummer, Hey Jude, doet het ergste vrezen, want ze zijn niet echt toonvast, maar hetgeen ze daarna ten gehoren brengen is meer dan prima.

Zomaar 4 Balinese jongens in een Ierse Pub in Sanur

Rond de klok van 23:15 uur nemen we afscheid van Carel en Caroline en maken we de afspraak elkaar binnenkort in Bergen op Zoom te treffen. We nemen een blauwe taxi, die hebben namelijk een meter en anders moet je onderhandelen en een prijs afspreken, en die brengt ons voor 29.000 IDR (ongeveer 2 euro) terug naar ons hotel, waar we als een blok in slaap vallen.

Dit bericht werd geplaatst in Dag 11, Kalibaru - Sanur en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Dag 11, Kalibaru – Sanur

1. Ineke zegt:

Kan me voorstellen dat jullie nu toe zijn aan rust na die prachtige maar vermoeiende reis. Heel veel plezier op Bali!
    Petje af dat je toch na elke dag van de rondreis tijd genomen hebt voor het reisverslag en het plaatsen van de vele prachtige foto’s.